OMG! Already halfway!! - Reisverslag uit Bedfordale, Australië van Linda Kox - WaarBenJij.nu OMG! Already halfway!! - Reisverslag uit Bedfordale, Australië van Linda Kox - WaarBenJij.nu

OMG! Already halfway!!

Blijf op de hoogte en volg Linda

03 Mei 2014 | Australië, Bedfordale

Hoihoi :)

Whaaat ik ben gewoon al op de helft! Zo vreemd want het voelt echt niet alsof ik hier al zolang ben.. Heb vandaag maar een 'to do-list' gemaakt zodat ik geen toeristische spots mis om in de weekenden te bezoeken, voordat het alweer tijd is om naar huis te gaan.

Waar ben ik mee geëindigd de vorige keer... Het zwemmen met dolfijnen! Wat was dat gaaf zeg! Sigrid en ik moesten 's ochtends erg vroeg op om op tijd bij de boot te zijn. Met ong. 30 mensen gingen we de oceaan op en binnen een halfuurtje vonden we een groepje van zo'n 15 dolfijnen. Gauw wetsuit aan en het water in! Het waren wilde dolfijnen, maar ze kwamen echt ontzettend dichtbij. Blijkbaar vinden ze het interessant als er mensen in het water zijn, want ze bleven steeds bij ons en ze zwommen bijna tegen je aan, zo dichtbij kwamen ze! Naderhand hebben we nog in een mooi baaitje aangelegd waar we zelf wat konden snorkelen. Daarna hebben we er nog een stranddagje van gemaakt en zijn we met wat meiden lekker uiteten geweest.

De schoolvakantie was inmiddels begonnen en ik had 3 volle dagen met de boys. Lekker geverfd, weesten zwemmen bij opa & oma, fietstochtje gemaakt, movienight (om 4 uur 's middags maar met de gordijnen dicht en lampen uit leek het alsof het heeeeeel laat was :p) en natuurlijk naar de speeltuin etc. Donderdags vertrok mijn hostfamily naar Singapore voor 10 dagen en kon ons roadtripje beginnen. Samen met Liza en Sigrid vertrokken we al vroeg met een volgeladen auto richting het zuiden. Die dag zijn we naar de langste pier van het zuidelijk halfrond geweest en hebben we Margaret River, een toeristisch surfplaatsje, bezocht. Pas aan het eind van de middag (lekker op tijd) begonnen met een camping te zoeken, het was overal erg druk dat weekend i.v.m. Pasen. Door wat geluk met een camping vinden en onze serieus super goede 'tent-opzet-skills' was alles opgezet net voor het donker. De volgende dag vertrokken we al vroeg richting de kust waar we uitkwamen bij een super mooi uitzicht! Helaas was dat hobbelige weggetje naar het strand niet zo goed voor de auto en hadden we een lekke band.. I.v.m. goede vrijdag waren alle garages gesloten maarrrr met onze charmes wisten we wat mannen die in een schuur ergens bezig waren zo ver te krijgen om ons te helpen. Verder hebben we die dag wat bijzondere grotten bezocht en daarna moesten we een paar uurtjes rijden naar onze volgende camping waar we 2 nachtjes zouden blijven. 's Avonds gezellig bij de tent gezeten met een kampvuurtje, marshmallows en geweldige (not!!) live muziek. De dag erna hebben we o.a. een 40m hoge wandeling gemaakt genaamd de Tree Top Walk. Zondags reden we naar onze eindbestemming. Onderweg nog bij een Toffee Factory en een luxe Chocolate Lounge gestopt (jammie!) én helaas een boete gekregen voor te hard rijden (ik reed niet hoor jongens, haha). Normaal zijn de boetes hier dubbel op feestdagen maar Liza wist zich er goed uit te praten en zo hadden ze ons mooi gematst. Het stadje Albany is een 'must-see' wanneer je een roadtrip maakt, werd ons verteld. Dat viel hard tegen want het was er zo uitgestorven als iets! Gelukkig hadden we wel een mooie camping met zeezicht vanuit de tent én zijn we naar een leuk restaurantje geweest waar we heel wat uurtjes hebben zitten eten & borrelen! Next day it was time to go home.. Een lange rit voor de boeg met een heleboel dode kangoeroes langs de weg :(

Diezelfde avond ben ik nog naar Marlin, een Duitse au pair, gegaan want de volgende dag moesten we al vroeg de vaarboot hebben naar Rottnest Island. Een eilandje dichtbij de stad met alleen maar mooie baaitjes. Op de boot leerden we een jongen kende die daar werkte en zo werd het dagje Rottnest helemaal top. Hij fixte even dat we gratis met een speedboot cruise meekonden waardoor we een uurtje konden snorkelen en zelfs een zeeleeuw zagen :) De rest van de week nog meer leuke dingetjes met Marlin gedaan (haar hostfamily was ook op vakantie) waaronder een kleine houseparty en natuurlijk lekker weesten stappen. Afgelopen week was weer een normale schoolweek. Vanavond moest ik oppassen en morgen gaan we met de meiden (groepje van 7 Nederlandse en Duitse au pairs) gezellig een dagje uit! Voor volgende week staat Sigrid's birthday gepland wat natuurlijk uitgebreid gevierd moet worden :D

Het weer wordt hier stukken minder.. Echt herfst nu! Elke week wel wat regen met overdag 20 graden en het koelt 's nachts af tot 8 graden. Mijn hostparents dachten gisteren dat het verstandig was om de haard te gaan gebruiken vanaf nu. Dus weer lekker 25 graden in het huis nu pff haha!! Ik heb terwijl ik dit blog schrijf echt veel moeite om alles in één keer in correct nederlands te schrijven :p Ik denk onderhand zelfs bijna heel de dag in het engels, tenzij ik met Liza of Sigrid ofzo ben natuurlijk. Ik merkte afgelopen week ook met het skypen dat mijn Nederlands niet bepaald vloeiend ging, wat erg zeg en dat na niet eens 3 maanden!! Verder merk ik goed dat de jongens zich nog meer bij me op hun gemak voelen en zitten ze net zo graag bij mij op schoot op de bank als bij paps en mams hihi :)

Dat was het wel weer denk ik zo.. Ik ben nog steeds niet van plan om schrijfster te worden en hoop dat ik deze lappen tekst niet voor niks schrijf en dat ze niet te saai zijn haha! :p

Byebyeee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 04 Maart 2014
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 4620

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 01 Augustus 2014

Au Pair Australia

Landen bezocht: