Almost 2 months in Australia!! - Reisverslag uit Bedfordale, Australië van Linda Kox - WaarBenJij.nu Almost 2 months in Australia!! - Reisverslag uit Bedfordale, Australië van Linda Kox - WaarBenJij.nu

Almost 2 months in Australia!!

Blijf op de hoogte en volg Linda

09 April 2014 | Australië, Bedfordale

Hello there, alweer een maandje verder!
Vooral de afgelopen dagen besefte ik hoe snel de tijd hier wel niet gaat.. Komend weekend ben ik hier 2 maanden, al bijna op de helft! :O

Sinds mijn eerste blog heb ik weer vanalles gedaan hier, laat ik maar gewoon beginnen waar mijn vorige blog eindigde, bij Fremantle Prison. Ik heb daar een tunnel tour gedaan met Liza, we gingen via een smalle ladder 5 meter onder de grond en werden daar rondgeleid door alle smalle gangetjes.. De tunnel was door de gevangenen gemaakt jaren geleden en de voornaamste reden was om voor water in de gevangenis te zorgen. Als deze geschiedenis me verteld werd terwijl ik in een normale kamer op een stoeltje zat zou ik het verschrikkelijk saai hebben gevonden waarschijnlijk. Maar door daadwerkelijk de tunnels etc te zien was het wel interessant. Een deel van de rondleiding in de tunnels was met bootjes in het water. Liza en ik deelden een bootje en hebben constant moeten lachen over onze klunzigheid (is dat een woord?:p) met het peddelen en proberen niet té hard tegen andere boten aan te botsen.. Daarna zijn we het stadje Fremantle nog even weesten bekijken. Erg leuk met oa een overdekte markt, ik vond het echt als een gezellig en toeristisch stadje aanvoelen!

De schoolweek daarna was weer normaal. De weken zijn trouwens doordeweeks over het algemeen steeds hetzelfde.. Op de dagen dat alle boys op school zitten heb ik wat tijd voor mezelf thuis, en doe wat dingetjes in het dorp. Die week was Sigrid ook veilig geland in Perth en zaterdags zijn Liza, Sigrid en ik de stad ingeweest. 's Avonds ben ik met Liza naar vrienden van haar geweest om te eten en te stappen. Het stappen is hier ontiegelijk duur wat erg jammer is! Een bier- of wijntje kost $10, wat bijna €7 is. En dan moet je ook nog eens bijna overal tussen de $5 en $20 entree betalen.. Best lastig om in zo'n vreemde stad meteen de perfecte club/kroeg te vinden dus stapavondjes zijn dan ook nogal prijzig, helaas. Zondags ben ik met Liza en die vrienden naar een krabfestival geweest in Mandurah. Dat stadje wordt hier een beetje gezien als het kleine Venetië van WA. Erggg grote luxe huizen met een riviertje als straat en de jachten liggen dan ook voor de deur. Ook zagen we daar een wilde dolfijn spontaan een showtje weggeven!

De week erna ben ik vrijdags lekker weesten shoppen met Sigrid. Ze heeft daarna mee de boys op school opgehaald, we hebben "lekker" gekookt voor mijn familie en daarna kwam ook Liza naar mijn huis voor een filmavondje. Alledrie hadden we heeel veel moeite om onze ogen open te houden onder de film en dat was dan ook niet helemaal gelukt.. Zwaar en vermoeiend leven hebben wij als au pairs hoor!! ;) Zaterdag vertrokken ik en Liza met mijn gezin naar een old timer festival voor een nachtje. Leuk om zo'n country dorpje te zien, het zou zo uit een film kunnen komen! Één lange rechte weg met alleen wat huizen, een school en een benzinestation. Het was bijna 2 uur rijden en heel erg mooi onderweg!

Het weekend erna ben ik met Sigrid en Liza naar The Dutch Shop geweest en hebben we wat Nederlandse dingen ingeslagen! Het was heel leuk en gek om in dat winkeltje vol met Nederlands eten en ditjes en datjes te zijn. De eigenaar klonk erg grappig met zijn half Haagse half Engelse geklets haha. 's Avonds een hollandse pot gekookt voor Sigrid's familie en daarna met haar gezellig weesten stappen (na eerst wat "preloading" thuis aangezien de drank opstap zo duur is haha). We hebben inmiddels erg vaak de vraag gekregen of we zussen zijn by the way :p! Zondags hadden we met zijn 2 een au pair picknick georganiseerd in de stad wat een groot succes was :) We verwachtten van tevoren eigenlijk helemaal niets en uiteindelijk zijn er wel 35 au pairs uit Nederland, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Engeland, Italië en Canada geweest. De zonsondergang is erg mooi in Kingspark waar de picknick was, zie bijgevoegde foto's!

Vorige week ben ik een keer uiteten geweest en weesten shoppen, en afgelopen weekend hadden we een klein feestje thuis. Met mijn gezin hadden we een "spit roast" georganiseerd voor familie en vrienden. Het was meer een bbq dan een feestje, maar ipv de bbq hadden we flinke stukken koe en varken aan het spit. Het was erg gezellig om met zijn allen buiten te eten rond wat kampvuurtjes. Later werden er uiteraard voldoende marshmallows en drankjes genuttigd! Sigrid en Liza bleven slapen en de dag erna hebben we lekker geluierd. We zijn even kangaroos weesten spotten want die had Sigrid nog nooit gezien. Ik zie ze meerdere keren per week wat ze leven hier letterlijk in de achtertuin. Eigenlijk wel heel vreemd dat dat al bijna "normaal" voor me is geworden, al vind ik het nog steeds erg leuk als ik er een paar zie hoor! 's Avonds nog met wat meer meiden uiteten geweest en toen was het weekend alweer voorbij.

Deze week moet ik van mezelf mijn aanmelding voor school compleet maken (in mijn planning stond vóór April maar zoals de meesten wel weten ben ik de beste in uitstellen haha). Als ik door de decentrale selectie van IBA in Nijmegen heen wil komen, dan komen daar aardig wat documentjes aan te pas. Ik moet dus zorgen dat mama dat allemaal in mijn kamer thuis kan vinden en voor mij wil inscannen etc etc.. ;-)

Na deze week hebben de jongens 2 weken schoolvakantie. Daarvan gaat mijn gezin met opa & oma 10 dagen op vakantie naar Singapore wat hier zo goed als om de hoek ligt!

Verder bevalt alles hier prima. Af en toe wordt ik wel gek van Casey, de jongste, want het lijkt wel of die nu al aan het puberen is ofzo. Wat een attitude heeft dat ventje zeg :p Het is vaak echt een uitdaging om ze op te halen op school zonder dat er eentje stiekem de speeltuin in sprint, zijn tas absoluut NIET wil dragen en daar een heel drama van maakt of blijft rennen terwijl ik 10x stop roep aangezien hij dan richting de drukke parkeerplaats rent (terwijl ik daar dan met Drew's gitaar en 2 andere tassen loop te sjouwen). Het is erg zeldzaam als ze poeslief zijn maar die momenten zijn dan weer wel extra leuk omdat ze zo bijzonder zijn haha! Ook is het af en toe wel vreemd als ik ze ophaal van school aangezien de leeftijden van de leerlingen er oplopen tot 18 jaar. Dan loop ik daar tussen jongens en meiden van 1 jaar jonger dan ik, met 3 kleine ukkies achter me aan opweg naar de auto :p

Ik heb een paar foto's van vanalles en nog wat toegevoegd deze keer, voor de fun :) Het weer is hier trouwens nog steeds heerlijk, heb nog maar een paar keer mijn lange broek 's avonds aangehad! Komend weekend wordt het weer nog beter en dat komt goed uit want dan ga ik met Sigrid met dolfijnen zwemmen woehoe!! Maarrr ik geloof dat mijn verhaal nu alweer erg lang is geworden.. Oepsie! Misschien moet ik de volgende keer toch iets minder lang wachten met het volgende blog schrijven ;-)

Liefsss vanuit Australia!

  • 09 April 2014 - 21:04

    Leo:

    wat voor auto rij je
    groetjes leo ( oom)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 04 Maart 2014
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 4617

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 01 Augustus 2014

Au Pair Australia

Landen bezocht: