First weeks! - Reisverslag uit Bedfordale, Australië van Linda Kox - WaarBenJij.nu First weeks! - Reisverslag uit Bedfordale, Australië van Linda Kox - WaarBenJij.nu

First weeks!

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 Maart 2014 | Australië, Bedfordale

Hi everyone!

Hier dan eindelijk mijn eerste blog haha.. Na lang twijfelen lijkt het me toch wel leuk om dit bij te gaan houden. Het internet is hier de laatste week niet normaal sloom vandaar dat ik m nu pas kon uploaden!

Vandaag ben ik alweer 3 weken hier! Het was echt een heel gek gevoel om afscheid te nemen op het vliegveld, maar ik wilde onderhand graag vertrekken. Na een lange reis met een korte overstap (maar 30 min!!) op Kuala Lumpur kwam ik vrijdagavond aan in Perth. Helaas was mijn bagage niet verder dan Kuala Lumpur gekomen ivm de korte overstap.. Balen was dat!! Na nog een uur wachten en formulieren invullen ging ik dan eindelijk mijn hostdad Pete ontmoeten. Onderweg naar huis gezellig gekletst en toen na een dik halfuur rijden kwamen we bij mijn nieuwe 'thuis' aan. Het was toen al 1 uur 's nachts dus zijn we meteen gaan slapen. Kon meteen goed slapen en daardoor had ik totaal geen jetlag gelukkig! Die ochtend ontmoette ik de rest van het gezin, mijn hostmum Pam en de drie boys: Drew (9), Quinn (5,5) en Casey (3,5). Met daglicht kon ik het huis pas goed zien, het is best groot en vooral de tuin is enorm groot, zo ver als je kunt kijken ongeveer (incl erg mooi uitzicht!!). Dat weekend heb ik samen met Pete geoefend met auto rijden in 'mijn' Mercedes (ofja alleen ik gebruik hem) aan de linkerkant van de weg natuurlijk! We zijn even op en neer naar een vriend van Pete gereden, Ben. Ik woon in een soort van groot gehucht, het is erg verspreid en je hebt er geen winkels ofzo. Ik moet overal met de auto naartoe vanuit thuis want je gaat via de highway naar Armadale, waar je in 10 minuutjes bent. Dat is een mini stadje waar je alles vindt wat je nodig hebt. Zondagmiddag werd trouwens mijn koffer bezorgd waar ik heeel erg blij mee was! Maandag begon dan mijn eerste 'werkdag'. Ik zal even vertellen hoe een standaard doordeweekse dag eruit ziet. De wekker gaat om 6.20 uur, om 7.00 vertrekken Pete en Pam naar hun werk. Dan ontbijt ik samen met de jongens, zorg dat ze klaar zijn voor school en om 8.15 rijd ik thuis aan. Het is maar 5/10 minuutjes rijden naar school. Dan drop ik Quinn en Drew bij hun classrooms en als Casey naar Kindy gaat (dat is voor de allerjongsten, op ma woe en vr) dan breng ik hem naar zijn klaslokaaltje en blijf nog bij hem voor 10 minuutjes ongeveer. Dan naar huis en lekker het dagje voor mezelf! Soms doe ik wat klusjes in huis zoals mijn eigen was en de was van de boys, zorgen dat het huis netjes blijft en de vaatwasser in- en uitruimen enzo.. Echt poetsen hoef ik niet want daar hebben ze Temmy voor die elke woensdag komt. :) Ik kan het goed met haar vinden en ze leert me elke week wel weer een nieuw recept wat ik kan uitproberen, van banana bread tot tomato chutney. Op die dagen kan ik ook gewoon een beetje relaxen en bijv laptoppen, of even naar het winkelcentrum ofzo. Meestal niets bijzonders want het is best vermoeiend met 3 drukke boys! ;) Als Casey niet naar school gaat (op di en do) dan vermaak ik hem de hele dag. Soms wat boodschappen doen, gewoon thuis spelen, even naar het strand ofzo.. En op donderdag ga ik altijd de hele ochtend met hem naar de Jungle Gym. Dat is een grote indoor speeltuin waar ze lekker spelen en ik gezellig met andere au pairs kan kletsen die daar ook vaak op donderdag komen. Iets voor 3 vertrek ik thuis weer om ze op school op te halen. De meeste dagen gaan ze dan braaf mee naar huis maar af en toe heb ik het gevoel dat ik de laatste op school ben die naar huis vertrekt aangezien ze soms eeeeeecht niet naar huis willen. Drew doet dan nooit moeilijk als ik zeg dat we moeten gaan, maar Quinn en Casey moedigen elkaar alleen maar aan ("come and get us!! come and get us!! I'm never gonna go home ha-ha!! I'm just NOT doing it!!"). Eenmaal thuis rond half 4 moeten Drew en Quinn bijna elke dag hun huiswerk maken (wat maar 5/10 min duurt), Drew moet de honden voeren, Quinn moet de avocado tree water geven en Casey moet samen met mij de chooks (kippen) checken. Verder moet Drew zo vaak mogelijk oefenen op zijn gitaar, en moeten ze in bad/douche zijn geweest voor 6 uur. In alle overige tijd kunnen ze gewoon spelen ;). Om 6 uur komt Pete thuis en koken wij met zijn 2. Het eten is dan klaar rond 7 wanneer Pam thuis komt. Ik heb trouwens nog nooit zoveel steaks enzo gegeten in NL als dat ik hier in de afgelopen 3 weken heb gehad.. Wat een vleeseters zeg haha! Nadat we gegeten hebben is het bedtijd voor de boys en vanaf half 8/8 uur is er dus eindelijk rust. Dan even The Block of Revenge ofzo kijken op tv, beetje laptoppen, en slapen! De eerste week vertrokken ze vrijdags met het hele gezin naar Melbourne voor een familiebezoekje.. Iets wat allang gepland was natuurlijk. Ik was toen home alone voor 5 dagen! In die tijd ben ik me vooral meer thuis gaan voelen in mijn eigen huis, dat gaat veel makkelijker wanneer anderen niet kijken naar wat je doet zegmaar. Ook ben ik toen voor het eerst de stad in geweest (Perth) en heb daar 4 andere au pairs leren kennen! Ik had Liza leren kennen via de fb pagina van ons au pair bureau, en via haar leerde ik de anderen kennen. Ook ben ik in die dagen een keer met Liza en 'haar' jongste kindje naar het strand geweest. Verder heb ik toen een australische simkaart gekocht, bankrekening geopend etc.. Dinsdagavond laat kwam het gezin weer thuis en woe do en vr waren weer normale dagen. Die zaterdag moest ik ook werken tot half 3 ongeveer omdat Pete een paar dagen weg was voor zijn werk en Pam werkt ook iedere zaterdagochtend. Pete is trouwens de manager van een transportbedrijf en wordt de hele dag door gebeld. Pam is een chiropractor en is eigenaresse van de 3 klinieken die ze van haar stiefvader heeft overgenomen. Die zondag ben ik de hele dag met Liza naar Adventure World geweest, een pretpark met veel waterattracties en een wildlife gedeelte. Iedereen zit daar in hun bikini en zwembroek op blote voeten in de achtbaan dat was in het begin wel even wennen haha. In het wildlife gedeelte heb ik een koala vastgehouden, erg lief en jong was ie nog en hij hield me stevig vast haha! Maandag was een feestdag en ben toen met Liza, Marissa (zij was er in Perth ook bij) en 2 andere meiden naar het strand geweest, eindelijk beetje bruiner geworden! :) Dinsdag t/m vrijdag waren weer standaard daagjes. Gisterenavond zijn Terri, Ross en Rouchelle (Pam's moeder, stiefvader en halfzus van 19) hier geweest en hebben we met zijn allen gegeten. Ik had Rouchelle nog niet eerder ontmoet en ik vind haar erg aardig! Ze woont maar een paar minuten hier vandaan dus dat is wel heel handig :) Vandaag ga ik met Liza naar Fremantle Prison, dat schijnt leuk te zijn om te bezoeken haha. Komende maandag komt Sigrid (meisje uit Eersel die ik via het au pair bureau in NL heb ontmoet) ook aan in Perth dus alweer iemand meer waar ik (hopelijk :p) leuke dingen mee kan gaan doen komende maanden! Onder andere met dolfijnen zwemmen jeeej!!

De mensen hier zijn trouwens echt heel vriendelijk! Overal waar ik kom spreken vreemden me gewoon aan: op school, in de supermarkt en bijvoorbeeld in de trein. Ze beginnen dan gewoon over koetjes en kalfjes te praten en vind dat wel erg leuk. In NL zouden veel mensen denken van ehhh ik ken jou niet hoor..?! Iedereen begroet elkaar hier trouwens met "Hi, how are ya?". Daar begin ik nu al een beetje genoeg van te krijgen haha. Want dat doet ook de vrouw achter de kassa in de supermarkt zelfs die je in totaal maar 10 sec spreekt. En je zegt dus ook 1000x per dag "Yeah fine thanks, how are you?". Als je iemand ontmoet oké maar om dat nu zovaak per dag tegen dezelfde persoon te zeggen.. Beetje overdreven denk ik dan! :p

Maar over het algemeen gaat alles dus goed hier! Heel leuk gezin dat een heeel druk leven heeft en ik begrijp dus helemaal waarom ze een au pair wilden ;) Ik voel me steeds meer thuis en alles wordt alleen maar leuker hier! Al was ik wel een beetje jaloers afgelopen week toen iedereen in NL carnaval aan het vieren was hoor.. Maar goed, dat haal ik dan volgend jaar wel in! Ik moet me maar eens gaan klaarmaken na lekker uitgeslapen te hebben vandaag.. Denk dat jullie nu wel een redelijk idee hebben van hoe ik hier leef in Australia!

See ya! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 04 Maart 2014
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 4616

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 01 Augustus 2014

Au Pair Australia

Landen bezocht: